ارسال کالا با شرکت های پستی چند روز طول میکشد

ارسال کالا با  شرکت های پستی چند روز طول میکشد ارسال کالا با  شرکت های پستی چند روز طول میکشد
  • 1402/02/24
  • 1808
  • 1
ارسال کالا با شرکت های پستی چند روز طول میکشد

با توجه به مشغله افراد و تمایل آنها به صرف مدت بیشتری از وقت خود در خانه به جای سرگردانی در خریدهای حضوری، کسب ‌و کارهای تجارت الکترونیک رونق بسیاری پیدا کرده اند و هر روزه بر تعداد آنها افزوده می شود.  یکی از سوالاتی که مشتریان فروشگاه های اینترنتی اغلب سوال میکنند و برایشان اهمیت دارد، این است که: ارسال کالا با پست چند روز طول میکشد؟

 در این فضای رقابتی یکی از راه های موثر که می تواند موجب تمایز شما از رقیبان تان شود، تمرکز بر روی افزایش سرعت تحویل  کالا و خدمات تان است.

اهمیت سرعت در تحویل کالا در فروش آنلاین

آمارها نشان می دهد سرعت حمل و نقل در تحویل کالای مشتری، تاثیر مستقیمی بر روی تجارت های آنلاین دارد.

بسیاری از کسانی که در خرید اینترنتی فعال هستند، سرعت حمل و نقل را یکی از عواملی می دانند که موجب خرید مجدد آنها از یک فروشگاه آنلاین می شود. پس، برای تثبیت جایگاه خود در بین تعداد زیادی فروشگاه آنلاین، باید خدمات تحویل سریع و راحت را به مشتریان خود ارائه دهید. به طور کلی اگر کسب ‌و کارها راهی برای برآورده کردن انتظارات مشتریان شان به منظور تحویل سریع پیدا نکنند، در خطر عقب افتادن هستند.

علیرغم مزیت هایی که برای ارسال سریع کالا عنوان کردیم ، ولی باید بگوییم تنها عامل موفقیت یک فروشگاه، تحوبل سریع نیست، باید به فاکتورهای دیگر مانند کیفیت تحویل، سالم رسیدن کالا و پشتیبانی های لازم پس از ارسال کالا هم توجه کافی داشت، به عبارتی سریع ترین فروشگاه در تحویل کالا، الزاما بهترین فروشگاه نیست.

عوامل موثر بر سرعت تحویل کالاها

از زمانی که به عنوان یک فروشگاه اینترنتی سفارش مشتری را ثبت می کنید، تا زمان ارسال کالا درب منزل او، مراحلی را طی خواهید کرد که سرعت هر یک از این مراحل بر سرعت نهایی تحویل کالا تاثیر گذار خواهد بود. برای روشن شدن موضوع در ادامه،  موارد تاثیر گذار بر زمان تحویل کالا آورده شده است:

موجود بودن کالای درخواستی

در ابتدا باید کنترل شود که آیا کالای درخواستی کاربر را در انبار خود موجود دارید یا باید آن کالا را از تولید کننده سفارش دهید. دریافت کالا از تولید کننده، مستلزم صرف زمان است که خود متاثر از سرعت و کیفیت خدمات تولید کننده هایی است که با آنها همکاری می کنید.لازم به ذکر است گاهی فروشگاه های آنلاین، شرط ثبت سفارش مشتری را موجود بودن کالا در انبار خود در نظر می گیرند.

بسته بندی کالاها

این مرحله در صورت عدم استفاده از یک تیم مجرب و مطلع، خود باعث از دست رفتن زمان خواهد شد.

نحوه رساندن کالا به مراکز توزیع مانند اداره پست یا شرکت های پستی

سرعت و کیفیت خدمات اداره پست یا شرکت پستی انتخابی شما

 

این که در نهایت از چه روشی برای حمل و نقل کالا تا درب مشتری استفاده می کنید، تاثیرگذارترین فاکتور می باشد. ضمن اینکه شرکت های پستی در زمینه ارائه خدمات پستی، پیشرفت های زیادی کرده اند و گاها تمامی مراحل از انبارداری گرفته تا بسته بندی و تحویل کالا به مشتری را بر عهده می گیرند.

روش های ارسال سریع کالا

جهت ارسال سریع کالا می توان به یکی از طرق زیر اقدام نمود:

استفاده از پست پیشتاز

این یکی از خدمات شرکت پست می باشد که بعد از پست ویژه در کوتاه ترین زمان ممکن، کالاهای مشتریان را تحویل می دهد.

در این روش، ارسال کالا با پست چند روز طول میکشد؟

بسته‌ها و نامه‌ها در حالت بین شهری، با پست پیشتاز، ۲۴ تا ۷۲ بعد از ارسال به مقصد می‌رسند. بسته های ارسالی داخل شهری از تهران به تهران، در کمتر از 24 ساعت به دست گیرنده خواهند رسید

 استفاده از این روش مزایایی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • مراجعه مجدد مامور تحویل در صورت عدم حضور
  • قابلیت رهگیری  کالا با در دست داشتن کد مرسوله

از معایب این روش، لزوم مراجعه حضوری به اداره پست یا باجه های پستی می باشد.

استفاده از پست ویژه

از بین خدمات پستی شرکت پست، این روش سریع ترین ارسال را دارد که مزیت بسیار خوبی است ولی معایبی هم دارد، از جمله: لزوم مراجعه حضوری به اداره پست یا باجه های پستی  و عدم قابلیت استفاده از آن در سراسر ایران.

در این روش، ارسال کالا با پست چند روز طول میکشد؟

در صورتی که تا قبل از ساعت 10 صبح مرسوله تحویل اداره پست شود، در کمتر از 24 ساعت مرسوله به گیرنده تحویل داده می شود.

استفاده از پیک استخدامی

استفاده از این روش، در صورتی که فقط در یک منطقه خاص فعالیت کنید، می تواند روش خوبی باشد و می توان از آن به عنوان سریع ترین روش ارسال کالا نام برد. از معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فعالیت تان محدود به یک شهر خاص می شود.
  • استخدام پیک هزینه بر است، چون علاوه بر حقوق ثابتی که باید به او بپردازید و خود قابل توجه است، هزینه هایی از قبیل پرداخت حق بیمه نیز با شماست که او را استخدام کرده اید.

استفاده از شرکت های پست خصوصی

بیشتر شرکت های پست خصوصی، خدمات ارسال را از طریق خدمات شرکت پست انجام می دهند. علاوه بر آن، خود نیز دارای سیستم حمل و نقل مجزا می باشند. این شرکت ها، علاوه بر ارسال کالا، خدماتی از قبیل بسته بندی و انبار داری را هم ارائه می دهند. این فروشگاه ها، انبارهایی را در سراسر کشور دارند. فروشگاه های اینترنتی می توانند از این خدمت استفاده کنند و کالاهای خود را در انبارهای این شرکت ها ذخیره کنند تا در زمان ثبت سفارش مشتری، بتوانند در سریع ترین زمان ممکن و از نزدیکترین انبار به مشتری، سفارشات آنها را به دست شان برسانند. علاوه بر این، شرکت های پست خصوصی،امکان پرداخت در محل را برای مشتریان فروشگاه های اینترنتی فراهم آورده اند که خدمتی فوق العاده است.

اگر شما هم در کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های آنلاین با پوششی سراسری در ایران، فعالیت دارید، بهترین انتخاب شما استفاده از خدمات شرکت های پست خصوصی است، همانگونه که در بالا اشاره شد، قابلیت پرداخت در محل، ارائه خدمات انبارداری، عدم نیاز به مراجعه حضوری و قابلیت اجرا در سراسر ایران از جمله مزایای استفاده از این روش نسبت به سه روش دیگر است.

مقایسه شرکت های پست خصوصی از نظر سرعت و هزینه

در ادامه به مقایسه چهار شرکت فعال در زمینه پست خصوصی از نظر مدت زمان ارسال و هزینه ارسال کالا می پردازیم:

 

 

مدت ارسال کالا در تهران

مدت ارسال کالا در شهرستان

هزینه ارسال

شرکت پست خصوصی کارا پست

 

1 روز

1 تا 3 روز

خیلی بالاتر از شرکت ملی پست (تقریبا 3 برابر)

شرکت واسط پستی لوجیتو

 

2 روز

3 تا 5 روز

بالاتر از شرکت ملی پست

شرکت پست خصوصی پایگان

 

1 روز

3 تا 5 روز

تقریبا یکسان با شرکت ملی پست

شرکت پست خصوصی تیپاکس

 

1 روز

3 تا 5 روز

بالاتر از شرکت ملی پست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به جدول فوق، می توان گفت سریع ترین شرکت از بین شرکت های خصوصی پستی که صرفه اقتصادی هم داشته باشد، شرکت پایگان می باشد. علاوه بر این مزیت، می توان به تعهد بالا در ارسال به موقع و پشتیبانی قوی بعد از ارسال کالا نیز برای این شرکت  اشاره نمود.

1 دیدگاه

  • avatar

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین روش ارسال روغن با پست
05شهریور
  • 0
  • 911

بهترین روش ارسال روغن با پست

بهترین روش برای ارسال روغن با پست به عوامل مختلفی، از جمله وزن و حجم بسته، محدودیت‌ها و قوانین حمل و نقل، مقصد نهایی و نیازهای شما بستگی دارد. 

برای ارسال روغن با پست، توصیه می‌شود با ارائه دهنده خدمات پست محلی یا بسته‌بندی و حمل و نقل مورد نظرتان تماس بگیرید تا بهترین روش ارسال را براساس نیازهای خاصتان م

ادامه مطلب
بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 788

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 2094

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 747

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1142

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021